«Веселые и находчивые». Конспект занятия по развитию речи в средней группе

Фания Вахитова
«Веселые и находчивые». Конспект занятия по развитию речи в средней группе

Мадоу № 401

Ново- савиновского района

г. Казани

Сэламэтлек иленэ сэяхэт.

Путешествие в страну здоровья.

Конспект занятия по развитию речи, по обучению детей родному языку

в средней группе.

Вахитова Ф. Г. - воспитатель

Сэламэтлек иленэ сэяхэт.

-Исэнмесез, балалар. Хэерле кон. Без буген сэламэтлек, чисталык иленэ сэяхэткэ барырбыз. Сэяхэткэ баручылар нинди булырга тиеш?

- Кыю, батыр, жите, кочле.

-Юлда барганда каршылыклар очрый, аларны уту очен без узебезнен белемнэребезне курсэтергэ тиеш. Утырабыз паровозга.

1. Уен «Паровоз»

Алга таба барабыз- Тик- так- так,

Горлэп чаба паровоз- Юл тап-тап,

Ак тотен артка кала- Пух- пах- пух,

Вагоннар жырлап чаба- Ах- ух- ах,

Свисток янгырап китэ- Ту-ту- ту,

Тавыш еракка житэ- У- у- у,

Зур паровоз уфылдый- Пуф- пуф- пуф,

Буген бигрэк ардым ди- Уф- уф- уф.

2. Менэ безнен юл схемабыз, «Серле капка»ны утэр очен ягымлы сузлэрне искэ тошерергэ кирэк: исэнмесез, сау булыгыз, рэхмэт, рэхим итегез,зинхар очен, хэерле юл, ашларыгыз тэмле булсын, хэерле кон, хушыгыз, тыныч йокы…

3. Ниндидер тавыш килэ. Шапшак малай керэ (чэчлэре тырпайган, битлэре, куллары пычрак, кулмэге дорес тоймэлэнгэн)

- Бу кем сон, балалар (Шапшак малай)

- Син бит пычранып беткэнсен, сина юынырга кирэк?

- Ничек? Нэрсэ белэн?

- Менэ табышмаклар эйтэбез, аларга жавап бирэ алсан, белерсен.

А) Хуш исле, шома узе чисталап юа

Шапшак малай: Белэм, белэм. Су.

- Юк шул, сабын.

Б) Аккош кебек ак кына,

Йомшак кына, пакъ кына

Кон дэ сыйпый битемнэн

Элеп куям читеннэн.

Шапшак малай: Кулдыр инде.

- Юк, солге.

В) Озын тешлэрем белэн

Чэч буенча йогерэм. (Тарак)

Г) Кызмы ул, малаймы ул

Кэжэме ул, таймы ул

Нэкъ булганча курсэтер,

Нэрсэ сон ул, кем эйтер. (Козге)

Белденме инде, шапшак малай, чистарыныр очен нэрсэлэр кирэк икэнен. Эйдэгез, балалар, бу шапшак малайга ничек юынырга икэнлеген ойрэтэбез.

4. Уен «КУрсэт эле, ускэнем»:

Курсэт эле ускэнем, ничек кулны юалар?

Менэ шулай, менэ шулай, шулай кулны юалар.

Белденме инде, Шапшак малай?

Шапшак малай: Белдем, белдем, моннан сон гел похтэ йорермен. Хушыгыз.

Бала: Сез дэ килгэнсез икэн,

Без дэ килгэнбез икэн,

Яхшы дуслар жыелганнар

Парлашып биик микэн.

5. Уен: «Куллар»:

Урман буйларына менэм, урман буе ямьлегэ,

Бир кулынны, мин дэ бирэм, дус булырга мэнгегэ.

Менэ сина ун кулым, менэ сина сул кулым,

Ун кулым, сул кулым, менэ сина куш кулым.

6. Сэламэт буллу очен чиста, похтэ буллу гына житми, витаминлы азыклар да ашарга кирэк. Менэ бу картада сэламэтлек бакчасы, яшелчэлэр бакчасы. Яшелчэлэр турында табышмаклар эйтик эле.:

- Кат- кат тунлы, карыш буйлы. (Кэбестэ) Эйе, кэбестэ. Бу кэбестэ тэмле, яшел, тугэрэк. Кэбестэне тозлыйлар, ашка салалар, салат ясыйлар…

- Кечкенэ генэ йорт, эче тулы корт. (Кыяр) Эйе, кыяр. Ул яшкл тостэ, озынча, тэмле. Кыяр- яшелчэ. Ул тутэлдэ усэ. Кыярдан салат ясыйлар, тозлыйлар…

- Ормый, сукмый, э кешене жылата. (Суган)

- Ите симез- мае юк, тиресе калын- йоны юк. (Шалкан)Эйе, дорес, шалкан. Шалкан- яшелчэ, сары тостэ, тугэрэк, тэмле, шома. Шалкан тутэлдэ усэ.

- Жир астында жиз букэн. (Бэрэнге) Дорес. Бэрэнге- яшелчэ, тэмле, конгырт. Бэрэнге коз коне олгерэ.

- Осте яшел, асты кызыл, жирдэ усэ. (Кишер) Эйе, кишер. Кишер кызгылт- сары тостэ, озынча, тэмле. тутэлдэ усэ…

Балалар, тагын нинди яшелчэлэр эйтелми калды.

-Чогендер, помидор, сарымсак, кабак. (Сойлилэр)

-Яшелчэлэрнен кайсылары калын эйтелешле?

-Суган, шалкан, помидор, сарымсак, кабак, кыяр.

-Э кайсылары нечкэ эйтелешле?

- Кэбестэ. Бэрэнге, кишер, чогендер.

- Балалар, килегез эле монда, эйтегез, ничэ тутэл бар

- Алты

- Жыегыз яшелчэлэрне.

- Мин дурт кишер жыйдым.

- Мин алты кэбестэ жыйдым…

-Яшелчэлэр кайчан олгерэ?

- Коз коне.

7. - Сез коз турында белгэн шигырьлэрегезне сойлэгез эле.

- Кырлар буш кала,янгырлар ява

Жирлэр дымлана, бу кайчак була?.

Ярый, балалар, рэхмэт. Юлыбызны дэвам итэбез. Ял иту аланына життек.

8. Уен: «Чума урдэк, чума каз».

Чума урдэк, чума каз, тирэн кулне ярата,

Даша узенэ иптэш эзли, белмим кемне ярата…

Ул Эдикны ярата.

8. –Карагыз эле, балалар, монда сандык бар. Сандык ачылсын очен, транспорт торлэре турында сойлэргэ кирэк.

«Коры жир транспорты»

«Hава транспорты»

«Су транспорты».

Сандык эчендэ тылсымлы хат бар, хэзер укыйбыз:

«Балалар, сез барлык сынауларны да жинеп чыктыгыз, сэламэтлек иленэ рэхим итегез. Унышлар сезгэ.»

-Тырышкан очен кучтэнэчлэр дэ бар икэн сандыкта. (Кучтэнэч олэшу)

Безнен дэресебез тэмам. Сау булыгыз.

Путешествие в страну здоровья.

-Здравствуйте, ребята. Добрый день. Сегодня мы путешествуем в страну здоровья. Какими должны быть путешественники?

- Смелые, храбрые, ловкие, сильные…

- По пути в страну здоровья, есть препятствия. Чтобы их пройти, надо показать знания. Садимся в паровоз.

1. Игра «Паровоз».

2. Вот наша схема, надо пройти волшебные ворота, для этого вспомните вежливые слова.

3. – Какой- то шум. (Заходит неряшливый мальчик.)

- Ты весь грязный, надо умыться, причесаться.

Мальчик: А как?

- Мы тебе загадаем загадки, если ответишь, то узнаешь как?

Загадки про мыло, расческу, полотенце, зеркало

- Теперь узнал, что нужно для опрятности и чистоты. Мы покажем тебе как мыться.

4. Игра: «Покажи».

Мальчик: Хорошо, все узнал теперь. Буду чистым. До свидания.

5. Игра: «Руки»

- Чтобы быть здоровым, недостаточно только чистым быть, надо есть витамины, овощи. Вот на рисунке овощи, загадаем загадки про них. Расскажем какого цвета, где растет, какой формы, что можно приготовить…

6. Загадки про овощи и рассказы детей.

7. -Какие овощи произносятся твердо, какие мягко?. Когда поспевают овощи? (Осенью) Расскажите стихи про осень.

Стихи про осень.

- Спасибо, дети, вот мы дошли до поляны отдыха.

8. Игра: «Ныряет утка, гусь»

- Смотрите, ребята, тут сундук. Чтобы сундук открылся, надо назвать виды транспорта:

«Воздушный транспорт», «Наземный транспорт», «Водный транспорт».

В сундуке есть волшебное письмо:

«Ребята, вы успешно прошли все испытания, добро пожаловать в страну здоровья. Удачи вам.»

Здесь еще есть гостинцы за старания. Наш урок закончен. До свидания.

Публикации по теме:

Моя Казань МОЯ КАЗАНЬ. Много есть о ней сказаний Много есть легенд о ней, Расскажу вам о Казани, О Республике своей. (отрывок «Песня о Казани»).

Открытие нового детского сада по Республиканской программе «Бэлэкэч»Открытие нового детского сада по Республиканской программе «Бэлэкэч» Выступление детей старшей и подготовительной группы (воспитатель Паранина Э. Н.) Детского сада № 11 "Зайчик" Советского района на открытии.

Библиотека изображений:
  • Логические загадки
  • Логические загадки
  • Логические загадки
Автор публикации:
«Веселые и находчивые». Конспект занятия по развитию речи в средней группе
Опубликовано: 22 января 2014 в 21:28
0
Расскажите коллегам и друзьям!
Скачать и печатать
Комментарии:
Всего комментариев: 0.
Для просмотра комментариев
.
Популярное из нового
Аппликация «Новогодний пингвин» (мастер-класс)
Меньше месяца осталось до встречи Нового года. Продолжая новогоднюю тематику на нашем сайте, предлагаю вниманию коллег небольшой МК и краткий план занятия...
«Добрая снежная сказка». Коллективное творчество детей
Для того, чтобы у некоторых детей спокойно проходил процесс адаптации ( у нас продолжается приём новых детей, мы работая и с психологом, рассказываем...
Рисуем с детьми в нетрадиционной технике
"Мишка Панда" ( «тычок» жесткой кисти, поролон) Цель: учить детей изображать пушистого животного в какой-либо позе или движении; продолжать учить детей...
Охрана безопасности жизнедеятельности «Зимняя прогулка» в старшей группе детского...
Уважаемые коллеги! Предлагаю Вашему вниманию небольшой материал по ОБЖ. Зимние прогулки хоть и приносят огромную радость детям, но иногда омрачают радость...
Конспект занятия по математике в старшей группе «Путешествие в королевство Математики»
Конспект занятия по математике в старшей группе «Путешествие в королевство Математики» Цель: Формировать у детей элементарные математические представления....