Надежда Павлова
Методическая разработка для обучения аудированию в начальной школе
▼ Скачать + Заказать документы
Упражнение по теме «Части тела»
Take a sheet of paper and a pencil. Listen to me and draw. The monster is big. The monster’s got one big head, three eyes, two noses, seven ears, five mouths, a big body, twelve arms, four legs and a big long tail. Now colour your monster. His eyes are green, his ears are blue, his mouths are red, his noses are orange, his arms are perple and his legs are brown. His head, body and tail are pink.
Публикация «Методическая разработка для обучения аудированию в начальной школе» размещена в разделах
(Возьмите лист бумаги и карандаш. Слушайте меня и рисуйте. Наш монстр большой. У монстра большая голова, три глаза, два носа, семь ушек, пять ртов, большое тело, двенадцать рук, четыре ноги и большой длинный хвост. Теперь настало время раскрасить нашего монстрика. Его глаза зеленые, его уши синие,его ротики красные, его носики оранжевые, его руки фиолетовые, а ноги - коричневые. Его голова,тело и хвост розовые.)
Упражнение по теме «Дом».
1) Послушай рассказ о том, как мышка пришла в гости к попугайчику и выбери картинки с изображением слов, прозвучавших в этой истории.
My house is very large. There is a big book case with a pink rabbit. There are three small carpets on the floor. There is an umbrella next to the door. In the next room there is a sofa on the left. Above the sofa there is a small nice picture. There is a carpet on the floor. You can see a table, an armchair and four chairs in this room. Of course, I have my own room. It`s small but nice. It is very light. There are two tiny beds in the room. There is a kite between two beds. There is a poster with my favorite clown on the wall. I enjoy my next room. It`s big. There`s a round table and two chairs in it. There is a yellow lamp above the table. There`s a gas stove on the left. And in the middle of the room there is a colorful carpet. It`s the last room. There is a big mirror on the wall on the right. There is a sink under the mirror. And there`s a bath in the room. I love my house!
2) Послушай рассказ еще раз и определи порядок комнат, показанных мышке попугайчиком.
a) living-room;
b) kitchen;
c) hall;
d) bedroom;
e) bathroom.
3) Соедини название комнаты с ее цветом.
a) living-room a) blue
b) kitchen b) green
c) hall c) yellow
d) bedroom d) orange
e) bathroom e) purple