Мухина Марина
Программа по английскому языку для старшей и подготовительной группы
▼ Скачать + Заказать документы
ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛУГИ
«АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ДЛЯ ДОШКОЛЬНИКОВ»
(Старшая и подготовительная группы)
Подготовила : педагог Мухина М. С.
г. Дзержинский
Пояснительная записка
Учебно – тематический план
дополнительных образовательных услуг
«Английский язык для дошкольников»
Публикация «Программа по английскому языку для старшей и подготовительной группы» размещена в разделах
- Английский язык для дошкольников
- Подготовительная группа
- Старшая группа
- Темочки
- Конкурс для воспитателей и педагогов «Лучшая методическая разработка» ноябрь 2013
№ темы Название темы занятия Количество часов
1 Приветствие. Знакомство. Формы приветствия и прощания. 8
2 Мои любимцы 4
3 Счет от 1 до 6 9
4 Цвета 7
5 Моя семья 8
6 Это я 8
7 Мой дом 10
8 Фрукты и овощи 12
Всего: 68
ПЕРСПЕКТИВНЫЙ ПЛАН ЗАНЯТИЙ
ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
(СТАРШАЯ ГРУППА)
Подготовила : педагог Мухина М. С.
СТАРШАЯ ГРУППА (5-6 ЛЕТ)
Задачи обучения:
1. Побуждать детей использовать в разговоре речевые образцы:
“Hello!”, “Hi”;
“Good morning!”, “Good-bye!”;
“I’m sorry”, “I’m glad”;
“I’m a boy”, “I’m a girl”, “My name is…”;
“Thank you”, “Sit down!”, “Stand up!”;
“It’s a rat”, “I see dog”;
“I have a bear”, “I like a cat”;
“Come to me!”, “Don’t forget!”, “What’s this?” и т. д.
2. Ознакомить детей с лексикой по темам:
“Greeting and Introduction”;
“My pets”, “Count (1-6)”;
“Colours”, “My family”;
“Here I’m”, “My house”;
“Fruits and vegetables”.
(«Приветствие и знакомство», «Мои любимцы», «Счет 1-6», «Цветa», «Семья», «Это я», «Мой дом», «Фрукты и овощи»).
3. Познакомить детей с песнями на английском языке :
“Hands up, hands down”;
“Clap your hands”;
“Doggy, doggy, come to me”;
“Teddy-Bear”;
“Mummy, daddy…”;
“I see green”;
“My dear mummy”;
“Put your finger”
и другие.
4. Познакомить со стихами на английском языке и способствовать их использованию:
“Good morning”;
“Hello, my darling”;
“It’s a window”;
“Butterfly”;
“A monkey”
и другие.
Октябрь
Тема “Greeting and Introduction” (“Приветствие и знакомство”)
№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 I hop-hop
I jump-jump
Good morning!
Good afternoon!
Good-bye! Good morning!
Good morning!
Hello, Sasha!
Hi, Winnie-the-Pooh! “Good morning” “Good morning” “Little frog”
2 Yes, no, hello, hi, I What is your name?
My name is… What is your name?
My name is Sasha “Good morning” “Hello!”значит привет “Yes, no”, “Little frog”
3 Jump-jump
Hop-hop
A rabbit
A bear
A cat
A mouse
A frog Good-bye!
I’m sorry!
I’m glad What is your name?
My name is Sasha “Good morning” What is your name?
“What is your name?”; “I’m sorry…”
4 Excuse me
A cat
A mouse
He, She, We Sit down!
Stand up! What is your name?
My name is Sasha “Good morning” What is your name?
“What is your name?”
5 I’m glad
I’m sorry
Go
I
You
A cat
A mouse Thank you Hello, Katja!
Hi, Sasha!
Good morning, Petja! “What is your name?”
Угадайка! “Hands up” “What is your name?”
6 A little mouse
A big bear
A girl
A boy I’m a boy
I’m a girl Hello!
Hi!
Who are you?
I’m Misha. Who are you?
I’m Masha “I have a hare” “Thank you”;
“Hands up” “Съедоб-
ное, несъедоб-ное”
(Thank you. No, thank you)
7 A friend
Please
Name
My Help me, please!
Now, tell me, please
Bye-bye! Hello.
What’s your name?
My name is Kolja “What is your name”
“Good morning” “Little frog”
8 A frog
A rabbit
And
Show
Me Come here!
Come in, please
Show me, please Hi!
Come in, please
Thank you “Good morning” “Hands up” “Come here!”
Ноябрь
Тема “My pets” (“Мои любимцы”)
№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 “I’ve got a horse”
“It’s a bear” Have you got a cat?
Yes, I have.
No, I haven’t “Pretty little pussy cat” “Little mouse” “A cottage”,
“A cat and a mouse”
2 A puppy
A pig
A hen
A cock
A horse
A bear I see a puppy Do you see a puppy?
Yes, I see a puppy “Pretty little pussy cat” “Teddy-Bear” “In the wood”
3 A chicken
A squirrel
A crocodile
A tree I like chicken What do you like?
I like dogs “One, one, one” “I have a little pussy cat” “Name the animals”
4 A hare
A rat
A bird
A bird-house It’s a rat
It’s a bird
It’s a hare What is it?
It’s a cat “One, one, one” “This is a dog”
“Clap your hands” “Interpreter”
Декабрь
Тема “Count 1-6” (“Счет 1-6”)
№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 One
Two
Three
Four
Five
Six I live in Dzerginskiy
Let’s count Where do you live?
I live in Moscow “One, one, one” “One-a cat” “A house”
2 Little
Nice What do you see?
Let’s count Hello!
Hi!
Where do you live?
I live in.
Hello, Nick!
Hi, Kate! “One, one, one” “Clap your hands” “A house”
3 Beautiful
Floor
Round How old are you? How old are you?
I’m four. And you?
I’m five “10 little Indian boys” “Pretty little pussy cat” “Let’s count”
4 High
A dog-house
Turn
Around I’m five
I’m four Good morning.
How old are you?
I’m four. And you?
I’m five “10 little Indian boys” “Clap your hands” “Let’s count”
5 One dog
Two cats
Three frogs
What do you see? Hello!
Good afternoon!
I see two frogs. And you?
I see… “One, two
three” “One-a cat” “What is missing?”
6 Four frogs
Five dogs
Six cats
I need What do you see?
Let’s count Good afternoon!
Hello!
I want…
Ok! “One, two
three” “Clap your hands” “What is missing?”
7 Big
Little
Nice
My I need my big…
I want… Good afternoon!
Hello!
I want…
Ok! “10 little Indian boys” “Clap your hands” “Let’s count”
8 Повторение изученных моделей и лексики игровой форме
9 Разучивание наизусть стихотворения. Проведение викторины “Циферландия”
Январь
Тема “Colours” (“Цвета”)
№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 Green
Yellow
White
Black I see a white dog
I have a black cat How are you?
I’m fine, thanks.
What is it?
It’s a green frog “Colour” “Colour”;
“I see green” “1,2,3-hop”
2 And
Green
Yellow
White
Black I have/ see…and… Hi! How are you?
I’m fine, thanks.
What is it?
It’s a white cat “Colour” “Spring is green” “Огоньки”
3 Pink
Brown
Red
Blue This dog is white
That dog is black What colour is that dog?
It’s a brown dog “Spring is green” “Spring is green”;
“Colour”
“Цветик-семицветик”
4 Grey
A squirrel
A tree
A cloud I like a squirrel Do you like this squirrel?
Yes, I do “Colour” “I see green” “Цветные капельки”
5 Yellow
White
Black
No I have no…
I see no… Look!
I see no white cats “Colour” “Spring is green”
“Дерево желаний”
6 A butterfly
Colour
The sun
The sky I have got a cat.
I have got a black cat What colour is that dog?
It’s a white dog “Colour” “I see green” “A cat and a mouse”
7 Повторение лексики по данной теме. Просмотр тематического видеоматериала.
Февраль
Тема “My Family” (“Моя семья”)
№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 A father
A mother
A sister
A brother I have got a mother
Have you got a mother?
Yes, I have “My dear mother” “I am glad to see you” “Catch the ball”
2 A grand-
father
A grand-
mother
A daughter
A son
A sister It’s a father/a sister Who is this?
It’s my father “What’s your name?” “My dear mummy” “What do you see?”
3 A boy
A girl
A baby
Now
How Tell me, please What’s your name?
My name is Nick.
My name is Ann “How is your mother?” “My dear mummy” “Repeat it after me”
4 A child
A children
A kid
My Show me, please How are you?
O’k “How is your mother?” “How is your mother?” “Nick and Andy”
5 A family
Dad
Mum
A uncle
A aunt My Family is… Have you got a aunt?
Yes, I have “My dear mother” “I am glad to see you” “Nick and Andy”
6-8 Повторение изученных моделей и лексики игровой форме
Разучивание наизусть стихотворения. “Съемки кино” о моей любимой семье. Просмотр мультфильма на английском языке.
Март
Тема “Неre I’m” (“Это я”)
№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 My
An eye
A nose
A lip
Неre I’m Hello!
Good morning!
What is your name?
My name is Nick. “Mummy, daddy” “Head and shoulders” “Show me, please”
2 A finger
A head
A hair
A face
And It’s my nose/ mouth Nick, put your finger on your nose
Here is my nose “Alouette” “10 fingers”; “Don’t forget” “Touch your nose”
3 An hair
A mouth
Knees It’s my nose/ mouth What is this?
This is a face “My head” “10 fingers” “Show me, please”
4 A cheek
A chest
A leg
A foot
A toe Touch your nose What is this?
This is a nose. “My head” “My head, my shoulders” “What is this?”
5 Shoulders
A back
Teeth I brush my teeth What are you doing?
I brush my teeth “Alouette” “Don’t forget” “Name it”, “A snowball”
6 Обобщающее занятие проводится в игровой форме. Конкурс рисунков “Мое личико”, просмотр тематического видео.
Апрель
Тема “My house” (“Мой дом”)
№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 А house
A window
A room
A floor
A ceiling What’s this?
It’s a house How do you do?
Do you live here?
Yes, I live here “Home”
“Разговорчики” “This is a floor”
“Say “Hello!” “What is missing?”
2 A flower
A room
A wall Look at me!
What do you have? Where are you from?
I’m from Moscow “Little mouse” “Hands up” “Кто назовет больше предметов”
3 A bed
A chair
A sofa
A table Where do you live? Where are you from?
I’m from French/ USA/German “Home” “See them walk” “Снежный ком”
4 A kitchen
A bathroom
A balcony
A picture
Cosy
Small I’m from Moscow Is your kitchen large?
Not large, but very cosy “Home” “See them walk” “Испорчен-ный телефон”
5 Large
Small
Cosy
It’s my house Неllo, Nick!
Good morning!
Is your house large?
Not large. I live in a small house “Little mouse” “See them walk” “What is missing?”
6-10 Повторение изученных ранее конструкций и лексики по теме. Проведение викторины “В гостях у сказки”. Просмотр видео на английском языке “Мой домик”, “Путешествие в волшебную страну”.
Май
Тема “Fruits and vegetables” (“Фрукты и овощи”)
№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 Fruits Vegetables
A cabbage
A carrot
A grapefruit
A cabbage is green
A carrot is orange Hello, Mike!
Hi, Kate!
Do you like an orange
Yes, I like it “Here I am” “Polly, put the kettle on” “Name vegetables”
2 A radish
A cucumber
A turnip
A pear I like cucumbers
He likes pears I like cucumbers
He likes pears “Little kittens like the milk” “Head and shoulders” “Name vegetables”
3 An apple
A plum
A melon
A water-melon She likes melon
We likes bananas He likes pears
She likes melon
“I’m boy” “Teddy-Bear” “Кто быстрее”
4 A lemon
An orange
A tomato
A potato
A cherry
A berry A lemon is yellow
A tomato is red
Do you like a cherry
Yes, I like it/No “One banana, two bananas ” “Clap your hands” “Catch the ball”
5-12 Повторение изученных моделей и лексики в игровой форме;
Разучивание стихотворений и рифмовок;
Проведение викторин: “Какого я цвета?”, “В домике у кота Васьки”, “Мама, папа, я – дружная семья”, “Привет, это я”, “Я люблю мою лошадку”, “Волшебная страна”;
Просмотр мультфильма на английском языке “Спирит. Душа прерий”
Учебно – тематический план
дополнительных образовательных услуг
«Английский язык для дошкольников»
(подготовительная группа)
№ темы Название темы занятия Количество часов
1 Приветствие. Знакомство 8
2 Моя семья 6
3 Счет от 1 до 10 8
4 Цвет 6
5 Времена года 6
6 Дни недели 8
7 Алфавит 12
8 Профессия 10
Всего: 64
МБДОУ КВ «Детский сад № 1»
ПЕРСПЕКТИВНЫЙ ПЛАН ЗАНЯТИЙ
ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
(ПОДГОТОВИТЕЛЬНАЯ ГРУППА)
Подготовила : педагог Чернуха М. С.
ПОДГОТОВИТЕЛЬНАЯ К ШКОЛЕ ГРУППА (6-7 ЛЕТ)
Задачи обучения:
1. Побуждать детей использовать в разговоре речевые образцы:
“Give me, please!”, “Sit down!”, “Stand up!”;
“Close your eyes!”, “Open your eyes!”;
“Come in, please!”, “Come to me!”;
“Hello!”, “Hi!”, “Good morning!”;
“Good afternoon!”, “Good bye!”;
“How are you?”, “OK!”, “Fine!”;
“I see…”, “I have…”, “It is a car!”;
“Thank you”.
2. Ознакомить детей с лексикой по темам:
“Greeting. Introduction”;
“My family”, “Count (1-10)”;
“Colour”, “Seasons”;
“Days of the week”, “ABC”;
“Profession”.
(«Приветствие. Знакомство», «Моя семья», «Счет 1-10», «Цвет», «Времена года», «Дни недели», «Алфавит», «Профессия»).
3. Познакомить детей с песнями на английском языке :
“I have a hare”, “Clap your hands”;
“Teddy-Bear”, “Mummy, daddy, doggy, cat”;
“Sheep”, “Head and shoulders”;
“ABC”, “Seasons”;
“Black sheep”, “Old McDonald”;
“I don’t want”, “Sleep my baby”;
“My Bonny”, “If your are happy”
и другие.
4. Познакомить со стихами на английском языке и способствовать их использованию:
“The cat and the mouse”;
“One, one, one”;
“Nick and Andy”;
“Snowman”;
“Spring is green”;
“A monkey”;
“Humpty-Dumpty”;
“I want to see America”;
“On Sunday, on Sunday”;
“Little mouse, come to my house”
и другие.
Октябрь
Тема “ Greeting. Introduction ” (“Приветствие. Знакомство ”)
Перспективное планирование и конспекты занятий для старшей группы.
Ноябрь
Тема “ My family ” (“Моя семья”)
№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 A father
A mother
A sister
A brother I have got a mother
Have you got a mother?
Yes, I have “My dear mother” “I am glad to see you” “Catch the ball”
2 A grand-
father
A grand-
mother
A daughter
A son
A sister It’s a father/a sister Who is this?
It’s my father “What’s your name?” “My dear mummy” “What do you see?”
3 А bаbу
Love
A Family I have a mother/a father Do you love your mother/ father?
Yes! I do.
I love my mother! “About a family” “How is your mother?” “Who is this?”
4 An uncle
An aunt
A friend
A grand-
father
A grand-
mother Have you got a grand-mother? How are you?
I’m fine, thanks!
How is your mother?
She is fine, thanks! “About a family” “How is your mother?” “Karlson has no father/ mother”
5 A daughter
A son
A child
A kid She is my sister
He is my brother “About a family” “How is your mother?” “Catch the ball”
6 A boy
A girl
A family
A house She is my mother
He is my brother Have you got a brother?
Yes, I have got a brother “About a family” “My dear, dear mummy” “Repeat it after me”
“Who is this”
Декабрь
Тема “Count 1-10” (“Счет 1-10”)
№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 One
Two
Three
Four
Five
Six
Big
Little
Nice
Beautiful
Round
Cool How old are you?
I’m six Hello!
Hi!
How many dolls are there on the table?
There are four dolls
“One, one, one”
“One sun, two shoes” “One, two” “Let’s count”
2 Seven
Eight
Nine
Ten
Few
Many I see one (five) squirrel (s) in the picture Give me one doll, please
Here you are.
Thank you “One, one, one”
“10 little Indian boys”
“One, two”
“One sun” “Go on to count”
3 Floor
Flower
Pencil
Few
Many There is one flower in the vase Thank you.
Not at all.
Good-bye!
Bye-bye! “10 little Indian boys”
“One, one, one”
“One sun” “Take three pencils”
4 And
A tree
A plate
A stick
A star
A sign Take two balls! Katja, take two balls!
Thanks.
Not at all! “One and two and three and four”
“One sun” “Let’s count”
5-8 Повторение и обобщение изученных моделей и лексики в игровой форме.
Подготовка к проверочной работе “Count 1-10”.
Просмотр видео по данной теме.
Январь
Тема “Colour” (“Цвет”)
№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 Colour
White
Black
Green
Pink
A flower I see a green tree.
I like red flowers and green trees What colour is the tree?
It’s a green tree “Leaves” “One sun” “Catch the ball”
2 Yellow
Orange
Grey
Blue This mouse is grey Hello!
Hi!
How are you?
I’m fine, thanks “Colour” “Say “Hello!” “One, one, one”
3 Brown
A rainbow
A lady-bird
A bee
A mush-room
To like A bear is brown, a fox is orange What colour is that ball?
It’s a red ball “Leaves” “Spring is green” “What do you see?”
4 A flower
A berry
A tree
His
Her
And Give me a red ball, please!
Here you are!
Thanks!
Not at all! “Colour” “You like me…”
“Clap your hands” “Pass it to the next”
5-8 Уроки повторения и обобщения пройденного материала.
Просмотр презентаций и видео по теме.
Заучивание стихотворений “Spring is green” и “Rainbow purple, rainbow blue…”
Проведение контрольной работы в игровой форме.
Февраль
Тема “Seasons” (“Времена года”)
№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 Season
Spring
Winter
Autumn
Summer It’s summer now What season of the year is it now?
It is winter now.
Is it cold?
Yes, it is “In winter we ski and skate” “Spring is green” “A snowman”
2 December
January
February
Cold In winter it is cold What is your favourite season?
My favourite season is winter “Season” “Winter” “A snowman”
“What is this?”
3 March
April
May
warm In spring it is warm “Season” “Spring is green” “What is this?”
4 A year
A month
Cold, hot In summer it is hot “Season” “Summer” “Холодно, тепло, горячо!”
5 To skate
To ski
To sledge
Snow I like spring/
winter/ autumn/ summer “In winter we ski and skate” “Winter” “A telephone”
6 Проведение занятия-повторения. Проведение праздника “В гостях у сказки”
Март
Тема “Days of the week” (“Дни недели”)
№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 Monday
Tuesday
Wednesday There are seven days in the week What day is it today?
Today is Monday “Solomon Grundy” “Clapy our hands” “Days of the week”
2 Thursday
Friday
Today Today is Friday
How many days are there in a week?
There are seven days in a week “Are you sleeping?” “Are you sleeping?” “Who are you?”
“Are you sleeping, brother John?”
3 Saturday
Sunday Today is Sunday “My day” “Are you sleeping?” Загадки
“Catch the ball”
4 A month
A week
A day Days of the week “A Lullaby” “Good night!” “Remember a word”
5-8 Повторение пройденного материала. Заучивание наизусть считалочки “ Monday, Tuesday, Wednesday… ” Подготовка к контрольной работе.
Апрель
Тема “АВС” (“Алфавит”)
№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 ABC
A letter
A sound
A, B, C, D, E, F, G It is letter A (B, C).
“A” is for apple
“B” is for ball Hello!
Hi!
What’s this?
It’s an alphabet “ABC” “I have a jolly jumping Jack” “Show me, please” (ABC)
2 H, I, J, K, L, M, N, O “H” is for horse
“L” is for lamp What’s the letter?
It’s a letter “A” “Hocky-pocky” “I have a jolly jumping Jack” “What is missing?”
3 P, Q, R, S, T “P” is for pig “We’ll go to the Zoo”
“Happy English” “The Zoo” “Snowball” (ABC)
4 U, V, W, X, Y, Z
That is an English alphabet “W” is for window “We’ll go to the Zoo”
“Happy English” “The Zoo” “By the chain” (ABC)
5 ABC
A train
A tram
A bus
A trolleybus What’s the letter?
What’s the sound? Hello!
Hi!
What are you doing?
I’m learning the alphabet “ABC”
“The frog is green” “ABC”
“Snowball”
Составление слов
6 ABC
A ship
An air-plane
A bicycle
It’s a letter “B” “Are you sleeping?” “The Zoo” “A telephone”
7 ABC
A motor-cycle
A lorry
A car
A street-lights It’s a sound. My favourite transport is a car “ABC” “The Zoo” “Name the letter”
“Перейти на другой берег”
(назвать слова)
8 ABC
A rocket What is the first letter?
The first letter is “A” (“apple”) “Are you sleeping?” “The Zoo” “What is missing?”
9-12 Повторение алфавита и ранее изученной лексики. Проведение викторины “ABC”
Май
Тема “Profession” (“Профессия”)
№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры
1 A doctor
A teacher
A worker
A driver
I
Не
She He is doctor.
She is a teacher What is he?
He is a teacher “Profes-sion” “What is he?” “Catch a ball”
2 Who
To like
To want
A sailor I want to be a sailor What do you want to be?
I want to be a sailor “A sailor went to sea” “Cobbler” “Лесенка”
3 A pilot
A painter
A militiaman What is he?
What is she? “What is he?” “A sailor went to sea” “Эхо”
4 A singer
A dancer
A postman I like to paint (to dance, to cook) “A sailor went to sea” “A sailor went to sea” “Catch a ball”
5 A cook
A cobbler
A baker My mother is a cook/ a baker “Profes-sion” “A sailor went to sea”
6-10 Повторение изученной лексики в игровой форме.
Заучивание стихотворения “A sailor went to sea”.
Просмотр презентации по теме.
Проверка знания профессий и выдача шуточных дипломов.
Список используемой литературы:
1. Астафьева М. Д. Праздники для детей, изучающих английский язык. Сборник сценариев. – Москва, 2006
2. Биболетова М. З., Добрынина Н. В., Ленская Е. А. Английский с удовольствием-1. – Обнинск, 2010
3. Бонк Н. А. Английский для малышей. – Москва, 1996
4. Гурвич Е. М. Мы играем. Пособие по английскому языку для дошкольников. – Москва, 1999
5. Дзюина Е. В. Поурочные разработки по английскому языку. – Москва, 2007
6. Драгова А. М. Songbirds. Песни для детей на английском языке в 6 частях. – Москва 2009
7. Доля Г. Наррy English. – Москва 1992
8. Земченкова Т. В. Английский для дошкольников. Старшая и подготовительные группы. – Москва, 2008
9. Козина С. В. Праздники для дошкольников на английском языке. – Москва, 2008
10. Компанийцева Л. В. Английский с мамой. – Москва, 1992
11. Коти Т. Ю. Уроки английского для дошкольников. – Москва, 2000
12. Лосева С. Английский в рифмах. – Москва 1993
13. Лыкова Л. Л. Обучение английскому языку дошкольников и младших школьников. – Ярославль, 2006
14. Проничева Н. А. Английский язык с пеленок. – Москва 2010
15. Скультэ В. И. Английский для детей в двух частях. – Москва, 2009
16. Штайнепрайс М. В. Английский язык и дошкольник. – Москва, 2007
17. Шалаева Г. П. Английский для малюток. – Москва, 2009
Список аудиоматериалов и видеоматериалов:
1. Songbirds. Песни для детей на английском языке в 6 частях.
2. Beginning to read, write and speak. Фонетика под редакцией Ефимовой Р. Н.
3. Похищенный Санта-Клаус. Научитесь понимать английский язык. Автор Баум Л. Ф.
4. Kid’s ABC английский для дошкольников. Видеокурс.
5. Уроки тетушки Совы английский язык. Видеокурс.
6. Teddy's Train Паровозик Тедди - песенки, караоке.
7. Английский язык. Техника чтения. Методика Зайцева.
Дополнительные источники информации:
1. www.solnet.ee - портал для детей и любящих их взрослых (виртуальная школа).
2. www.englishforkids.ru - английский для детей (книги, статьи, рассказы, стихи, песни, игры, считалки).
3. www.ourkids.ru - английский язык для детей (игры, стихи, праздники, договорки).