МААМ-картинки

Программа по английскому языку для старшей и подготовительной группы

Мухина Марина
Программа по английскому языку для старшей и подготовительной группы
▼ Скачать + Заказать документы

ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛУГИ

«АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ДЛЯ ДОШКОЛЬНИКОВ»

(Старшая и подготовительная группы)

Подготовила : педагог Мухина М. С.

г. Дзержинский

Пояснительная записка

Учебно – тематический план

дополнительных образовательных услуг

«Английский язык для дошкольников»

Публикация «Программа по английскому языку для старшей и подготовительной группы» размещена в разделах

(старшая группа)

№ темы Название темы занятия Количество часов

1 Приветствие. Знакомство. Формы приветствия и прощания. 8

2 Мои любимцы 4

3 Счет от 1 до 6 9

4 Цвета 7

5 Моя семья 8

6 Это я 8

7 Мой дом 10

8 Фрукты и овощи 12

Всего: 68

ПЕРСПЕКТИВНЫЙ ПЛАН ЗАНЯТИЙ

ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

(СТАРШАЯ ГРУППА)

Подготовила : педагог Мухина М. С.

СТАРШАЯ ГРУППА (5-6 ЛЕТ)

Задачи обучения:

1. Побуждать детей использовать в разговоре речевые образцы:

“Hello!”, “Hi”;

“Good morning!”, “Good-bye!”;

“I’m sorry”, “I’m glad”;

“I’m a boy”, “I’m a girl”, “My name is…”;

“Thank you”, “Sit down!”, “Stand up!”;

“It’s a rat”, “I see dog”;

“I have a bear”, “I like a cat”;

“Come to me!”, “Don’t forget!”, “What’s this?” и т. д.

2. Ознакомить детей с лексикой по темам:

“Greeting and Introduction”;

“My pets”, “Count (1-6)”;

“Colours”, “My family”;

“Here I’m”, “My house”;

“Fruits and vegetables”.

(«Приветствие и знакомство», «Мои любимцы», «Счет 1-6», «Цветa», «Семья», «Это я», «Мой дом», «Фрукты и овощи»).

3. Познакомить детей с песнями на английском языке :

“Hands up, hands down”;

“Clap your hands”;

“Doggy, doggy, come to me”;

“Teddy-Bear”;

“Mummy, daddy…”;

“I see green”;

“My dear mummy”;

“Put your finger”

и другие.

4. Познакомить со стихами на английском языке и способствовать их использованию:

“Good morning”;

“Hello, my darling”;

“It’s a window”;

“Butterfly”;

“A monkey”

и другие.

Октябрь

Тема “Greeting and Introduction” (“Приветствие и знакомство”)

№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 I hop-hop

I jump-jump

Good morning!

Good afternoon!

Good-bye! Good morning!

Good morning!

Hello, Sasha!

Hi, Winnie-the-Pooh! “Good morning” “Good morning” “Little frog”

2 Yes, no, hello, hi, I What is your name?

My name is… What is your name?

My name is Sasha “Good morning” “Hello!”значит привет “Yes, no”, “Little frog”

3 Jump-jump

Hop-hop

A rabbit

A bear

A cat

A mouse

A frog Good-bye!

I’m sorry!

I’m glad What is your name?

My name is Sasha “Good morning” What is your name?

“What is your name?”; “I’m sorry…”

4 Excuse me

A cat

A mouse

He, She, We Sit down!

Stand up! What is your name?

My name is Sasha “Good morning” What is your name?

“What is your name?”

5 I’m glad

I’m sorry

Go

I

You

A cat

A mouse Thank you Hello, Katja!

Hi, Sasha!

Good morning, Petja! “What is your name?”

Угадайка! “Hands up” “What is your name?”

6 A little mouse

A big bear

A girl

A boy I’m a boy

I’m a girl Hello!

Hi!

Who are you?

I’m Misha. Who are you?

I’m Masha “I have a hare” “Thank you”;

“Hands up” “Съедоб-

ное, несъедоб-ное”

(Thank you. No, thank you)

7 A friend

Please

Name

My Help me, please!

Now, tell me, please

Bye-bye! Hello.

What’s your name?

My name is Kolja “What is your name”

“Good morning” “Little frog”

8 A frog

A rabbit

And

Show

Me Come here!

Come in, please

Show me, please Hi!

Come in, please

Thank you “Good morning” “Hands up” “Come here!”

Ноябрь

Тема “My pets” (“Мои любимцы”)

№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 “I’ve got a horse”

“It’s a bear” Have you got a cat?

Yes, I have.

No, I haven’t “Pretty little pussy cat” “Little mouse” “A cottage”,

“A cat and a mouse”

2 A puppy

A pig

A hen

A cock

A horse

A bear I see a puppy Do you see a puppy?

Yes, I see a puppy “Pretty little pussy cat” “Teddy-Bear” “In the wood”

3 A chicken

A squirrel

A crocodile

A tree I like chicken What do you like?

I like dogs “One, one, one” “I have a little pussy cat” “Name the animals”

4 A hare

A rat

A bird

A bird-house It’s a rat

It’s a bird

It’s a hare What is it?

It’s a cat “One, one, one” “This is a dog”

“Clap your hands” “Interpreter”

Декабрь

Тема “Count 1-6” (“Счет 1-6”)

№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 One

Two

Three

Four

Five

Six I live in Dzerginskiy

Let’s count Where do you live?

I live in Moscow “One, one, one” “One-a cat” “A house”

2 Little

Nice What do you see?

Let’s count Hello!

Hi!

Where do you live?

I live in.

Hello, Nick!

Hi, Kate! “One, one, one” “Clap your hands” “A house”

3 Beautiful

Floor

Round How old are you? How old are you?

I’m four. And you?

I’m five “10 little Indian boys” “Pretty little pussy cat” “Let’s count”

4 High

A dog-house

Turn

Around I’m five

I’m four Good morning.

How old are you?

I’m four. And you?

I’m five “10 little Indian boys” “Clap your hands” “Let’s count”

5 One dog

Two cats

Three frogs

What do you see? Hello!

Good afternoon!

I see two frogs. And you?

I see… “One, two

three” “One-a cat” “What is missing?”

6 Four frogs

Five dogs

Six cats

I need What do you see?

Let’s count Good afternoon!

Hello!

I want…

Ok! “One, two

three” “Clap your hands” “What is missing?”

7 Big

Little

Nice

My I need my big…

I want… Good afternoon!

Hello!

I want…

Ok! “10 little Indian boys” “Clap your hands” “Let’s count”

8 Повторение изученных моделей и лексики игровой форме

9 Разучивание наизусть стихотворения. Проведение викторины “Циферландия”

Январь

Тема “Colours” (“Цвета”)

№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 Green

Yellow

White

Black I see a white dog

I have a black cat How are you?

I’m fine, thanks.

What is it?

It’s a green frog “Colour” “Colour”;

“I see green” “1,2,3-hop”

2 And

Green

Yellow

White

Black I have/ see…and… Hi! How are you?

I’m fine, thanks.

What is it?

It’s a white cat “Colour” “Spring is green” “Огоньки”

3 Pink

Brown

Red

Blue This dog is white

That dog is black What colour is that dog?

It’s a brown dog “Spring is green” “Spring is green”;

“Colour”

“Цветик-семицветик”

4 Grey

A squirrel

A tree

A cloud I like a squirrel Do you like this squirrel?

Yes, I do “Colour” “I see green” “Цветные капельки”

5 Yellow

White

Black

No I have no…

I see no… Look!

I see no white cats “Colour” “Spring is green”

“Дерево желаний”

6 A butterfly

Colour

The sun

The sky I have got a cat.

I have got a black cat What colour is that dog?

It’s a white dog “Colour” “I see green” “A cat and a mouse”

7 Повторение лексики по данной теме. Просмотр тематического видеоматериала.

Февраль

Тема “My Family” (“Моя семья”)

№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 A father

A mother

A sister

A brother I have got a mother

Have you got a mother?

Yes, I have “My dear mother” “I am glad to see you” “Catch the ball”

2 A grand-

father

A grand-

mother

A daughter

A son

A sister It’s a father/a sister Who is this?

It’s my father “What’s your name?” “My dear mummy” “What do you see?”

3 A boy

A girl

A baby

Now

How Tell me, please What’s your name?

My name is Nick.

My name is Ann “How is your mother?” “My dear mummy” “Repeat it after me”

4 A child

A children

A kid

My Show me, please How are you?

O’k “How is your mother?” “How is your mother?” “Nick and Andy”

5 A family

Dad

Mum

A uncle

A aunt My Family is… Have you got a aunt?

Yes, I have “My dear mother” “I am glad to see you” “Nick and Andy”

6-8 Повторение изученных моделей и лексики игровой форме

Разучивание наизусть стихотворения. “Съемки кино” о моей любимой семье. Просмотр мультфильма на английском языке.

Март

Тема “Неre I’m” (“Это я”)

№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 My

An eye

A nose

A lip

Неre I’m Hello!

Good morning!

What is your name?

My name is Nick. “Mummy, daddy” “Head and shoulders” “Show me, please”

2 A finger

A head

A hair

A face

And It’s my nose/ mouth Nick, put your finger on your nose

Here is my nose “Alouette” “10 fingers”; “Don’t forget” “Touch your nose”

3 An hair

A mouth

Knees It’s my nose/ mouth What is this?

This is a face “My head” “10 fingers” “Show me, please”

4 A cheek

A chest

A leg

A foot

A toe Touch your nose What is this?

This is a nose. “My head” “My head, my shoulders” “What is this?”

5 Shoulders

A back

Teeth I brush my teeth What are you doing?

I brush my teeth “Alouette” “Don’t forget” “Name it”, “A snowball”

6 Обобщающее занятие проводится в игровой форме. Конкурс рисунков “Мое личико”, просмотр тематического видео.

Апрель

Тема “My house” (“Мой дом”)

№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 А house

A window

A room

A floor

A ceiling What’s this?

It’s a house How do you do?

Do you live here?

Yes, I live here “Home”

“Разговорчики” “This is a floor”

“Say “Hello!” “What is missing?”

2 A flower

A room

A wall Look at me!

What do you have? Where are you from?

I’m from Moscow “Little mouse” “Hands up” “Кто назовет больше предметов”

3 A bed

A chair

A sofa

A table Where do you live? Where are you from?

I’m from French/ USA/German “Home” “See them walk” “Снежный ком”

4 A kitchen

A bathroom

A balcony

A picture

Cosy

Small I’m from Moscow Is your kitchen large?

Not large, but very cosy “Home” “See them walk” “Испорчен-ный телефон”

5 Large

Small

Cosy

It’s my house Неllo, Nick!

Good morning!

Is your house large?

Not large. I live in a small house “Little mouse” “See them walk” “What is missing?”

6-10 Повторение изученных ранее конструкций и лексики по теме. Проведение викторины “В гостях у сказки”. Просмотр видео на английском языке “Мой домик”, “Путешествие в волшебную страну”.

Май

Тема “Fruits and vegetables” (“Фрукты и овощи”)

№ занятия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 Fruits Vegetables

A cabbage

A carrot

A grapefruit

A cabbage is green

A carrot is orange Hello, Mike!

Hi, Kate!

Do you like an orange

Yes, I like it “Here I am” “Polly, put the kettle on” “Name vegetables”

2 A radish

A cucumber

A turnip

A pear I like cucumbers

He likes pears I like cucumbers

He likes pears “Little kittens like the milk” “Head and shoulders” “Name vegetables”

3 An apple

A plum

A melon

A water-melon She likes melon

We likes bananas He likes pears

She likes melon

“I’m boy” “Teddy-Bear” “Кто быстрее”

4 A lemon

An orange

A tomato

A potato

A cherry

A berry A lemon is yellow

A tomato is red

Do you like a cherry

Yes, I like it/No “One banana, two bananas ” “Clap your hands” “Catch the ball”

5-12 Повторение изученных моделей и лексики в игровой форме;

Разучивание стихотворений и рифмовок;

Проведение викторин: “Какого я цвета?”, “В домике у кота Васьки”, “Мама, папа, я – дружная семья”, “Привет, это я”, “Я люблю мою лошадку”, “Волшебная страна”;

Просмотр мультфильма на английском языке “Спирит. Душа прерий”

Учебно – тематический план

дополнительных образовательных услуг

«Английский язык для дошкольников»

(подготовительная группа)

№ темы Название темы занятия Количество часов

1 Приветствие. Знакомство 8

2 Моя семья 6

3 Счет от 1 до 10 8

4 Цвет 6

5 Времена года 6

6 Дни недели 8

7 Алфавит 12

8 Профессия 10

Всего: 64

МБДОУ КВ «Детский сад № 1»

ПЕРСПЕКТИВНЫЙ ПЛАН ЗАНЯТИЙ

ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

(ПОДГОТОВИТЕЛЬНАЯ ГРУППА)

Подготовила : педагог Чернуха М. С.

ПОДГОТОВИТЕЛЬНАЯ К ШКОЛЕ ГРУППА (6-7 ЛЕТ)

Задачи обучения:

1. Побуждать детей использовать в разговоре речевые образцы:

“Give me, please!”, “Sit down!”, “Stand up!”;

“Close your eyes!”, “Open your eyes!”;

“Come in, please!”, “Come to me!”;

“Hello!”, “Hi!”, “Good morning!”;

“Good afternoon!”, “Good bye!”;

“How are you?”, “OK!”, “Fine!”;

“I see…”, “I have…”, “It is a car!”;

“Thank you”.

2. Ознакомить детей с лексикой по темам:

“Greeting. Introduction”;

“My family”, “Count (1-10)”;

“Colour”, “Seasons”;

“Days of the week”, “ABC”;

“Profession”.

(«Приветствие. Знакомство», «Моя семья», «Счет 1-10», «Цвет», «Времена года», «Дни недели», «Алфавит», «Профессия»).

3. Познакомить детей с песнями на английском языке :

“I have a hare”, “Clap your hands”;

“Teddy-Bear”, “Mummy, daddy, doggy, cat”;

“Sheep”, “Head and shoulders”;

“ABC”, “Seasons”;

“Black sheep”, “Old McDonald”;

“I don’t want”, “Sleep my baby”;

“My Bonny”, “If your are happy”

и другие.

4. Познакомить со стихами на английском языке и способствовать их использованию:

“The cat and the mouse”;

“One, one, one”;

“Nick and Andy”;

“Snowman”;

“Spring is green”;

“A monkey”;

“Humpty-Dumpty”;

“I want to see America”;

“On Sunday, on Sunday”;

“Little mouse, come to my house”

и другие.

Октябрь

Тема “ Greeting. Introduction ” (“Приветствие. Знакомство ”)

Перспективное планирование и конспекты занятий для старшей группы.

Ноябрь

Тема “ My family ” (“Моя семья”)

№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 A father

A mother

A sister

A brother I have got a mother

Have you got a mother?

Yes, I have “My dear mother” “I am glad to see you” “Catch the ball”

2 A grand-

father

A grand-

mother

A daughter

A son

A sister It’s a father/a sister Who is this?

It’s my father “What’s your name?” “My dear mummy” “What do you see?”

3 А bаbу

Love

A Family I have a mother/a father Do you love your mother/ father?

Yes! I do.

I love my mother! “About a family” “How is your mother?” “Who is this?”

4 An uncle

An aunt

A friend

A grand-

father

A grand-

mother Have you got a grand-mother? How are you?

I’m fine, thanks!

How is your mother?

She is fine, thanks! “About a family” “How is your mother?” “Karlson has no father/ mother”

5 A daughter

A son

A child

A kid She is my sister

He is my brother “About a family” “How is your mother?” “Catch the ball”

6 A boy

A girl

A family

A house She is my mother

He is my brother Have you got a brother?

Yes, I have got a brother “About a family” “My dear, dear mummy” “Repeat it after me”

“Who is this”

Декабрь

Тема “Count 1-10” (“Счет 1-10”)

№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 One

Two

Three

Four

Five

Six

Big

Little

Nice

Beautiful

Round

Cool How old are you?

I’m six Hello!

Hi!

How many dolls are there on the table?

There are four dolls

“One, one, one”

“One sun, two shoes” “One, two” “Let’s count”

2 Seven

Eight

Nine

Ten

Few

Many I see one (five) squirrel (s) in the picture Give me one doll, please

Here you are.

Thank you “One, one, one”

“10 little Indian boys”

“One, two”

“One sun” “Go on to count”

3 Floor

Flower

Pencil

Few

Many There is one flower in the vase Thank you.

Not at all.

Good-bye!

Bye-bye! “10 little Indian boys”

“One, one, one”

“One sun” “Take three pencils”

4 And

A tree

A plate

A stick

A star

A sign Take two balls! Katja, take two balls!

Thanks.

Not at all! “One and two and three and four”

“One sun” “Let’s count”

5-8 Повторение и обобщение изученных моделей и лексики в игровой форме.

Подготовка к проверочной работе “Count 1-10”.

Просмотр видео по данной теме.

Январь

Тема “Colour” (“Цвет”)

№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 Colour

White

Black

Green

Pink

A flower I see a green tree.

I like red flowers and green trees What colour is the tree?

It’s a green tree “Leaves” “One sun” “Catch the ball”

2 Yellow

Orange

Grey

Blue This mouse is grey Hello!

Hi!

How are you?

I’m fine, thanks “Colour” “Say “Hello!” “One, one, one”

3 Brown

A rainbow

A lady-bird

A bee

A mush-room

To like A bear is brown, a fox is orange What colour is that ball?

It’s a red ball “Leaves” “Spring is green” “What do you see?”

4 A flower

A berry

A tree

His

Her

And Give me a red ball, please!

Here you are!

Thanks!

Not at all! “Colour” “You like me…”

“Clap your hands” “Pass it to the next”

5-8 Уроки повторения и обобщения пройденного материала.

Просмотр презентаций и видео по теме.

Заучивание стихотворений “Spring is green” и “Rainbow purple, rainbow blue…”

Проведение контрольной работы в игровой форме.

Февраль

Тема “Seasons” (“Времена года”)

№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 Season

Spring

Winter

Autumn

Summer It’s summer now What season of the year is it now?

It is winter now.

Is it cold?

Yes, it is “In winter we ski and skate” “Spring is green” “A snowman”

2 December

January

February

Cold In winter it is cold What is your favourite season?

My favourite season is winter “Season” “Winter” “A snowman”

“What is this?”

3 March

April

May

warm In spring it is warm “Season” “Spring is green” “What is this?”

4 A year

A month

Cold, hot In summer it is hot “Season” “Summer” “Холодно, тепло, горячо!”

5 To skate

To ski

To sledge

Snow I like spring/

winter/ autumn/ summer “In winter we ski and skate” “Winter” “A telephone”

6 Проведение занятия-повторения. Проведение праздника “В гостях у сказки”

Март

Тема “Days of the week” (“Дни недели”)

№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 Monday

Tuesday

Wednesday There are seven days in the week What day is it today?

Today is Monday “Solomon Grundy” “Clapy our hands” “Days of the week”

2 Thursday

Friday

Today Today is Friday

How many days are there in a week?

There are seven days in a week “Are you sleeping?” “Are you sleeping?” “Who are you?”

“Are you sleeping, brother John?”

3 Saturday

Sunday Today is Sunday “My day” “Are you sleeping?” Загадки

“Catch the ball”

4 A month

A week

A day Days of the week “A Lullaby” “Good night!” “Remember a word”

5-8 Повторение пройденного материала. Заучивание наизусть считалочки “ Monday, Tuesday, Wednesday… ” Подготовка к контрольной работе.

Апрель

Тема “АВС” (“Алфавит”)

№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 ABC

A letter

A sound

A, B, C, D, E, F, G It is letter A (B, C).

“A” is for apple

“B” is for ball Hello!

Hi!

What’s this?

It’s an alphabet “ABC” “I have a jolly jumping Jack” “Show me, please” (ABC)

2 H, I, J, K, L, M, N, O “H” is for horse

“L” is for lamp What’s the letter?

It’s a letter “A” “Hocky-pocky” “I have a jolly jumping Jack” “What is missing?”

3 P, Q, R, S, T “P” is for pig “We’ll go to the Zoo”

“Happy English” “The Zoo” “Snowball” (ABC)

4 U, V, W, X, Y, Z

That is an English alphabet “W” is for window “We’ll go to the Zoo”

“Happy English” “The Zoo” “By the chain” (ABC)

5 ABC

A train

A tram

A bus

A trolleybus What’s the letter?

What’s the sound? Hello!

Hi!

What are you doing?

I’m learning the alphabet “ABC”

“The frog is green” “ABC”

“Snowball”

Составление слов

6 ABC

A ship

An air-plane

A bicycle

It’s a letter “B” “Are you sleeping?” “The Zoo” “A telephone”

7 ABC

A motor-cycle

A lorry

A car

A street-lights It’s a sound. My favourite transport is a car “ABC” “The Zoo” “Name the letter”

“Перейти на другой берег”

(назвать слова)

8 ABC

A rocket What is the first letter?

The first letter is “A” (“apple”) “Are you sleeping?” “The Zoo” “What is missing?”

9-12 Повторение алфавита и ранее изученной лексики. Проведение викторины “ABC”

Май

Тема “Profession” (“Профессия”)

№ заняnия Лексика Речевые образцы Микродиалоги Аудирование Песни, стихи Игры

1 A doctor

A teacher

A worker

A driver

I

Не

She He is doctor.

She is a teacher What is he?

He is a teacher “Profes-sion” “What is he?” “Catch a ball”

2 Who

To like

To want

A sailor I want to be a sailor What do you want to be?

I want to be a sailor “A sailor went to sea” “Cobbler” “Лесенка”

3 A pilot

A painter

A militiaman What is he?

What is she? “What is he?” “A sailor went to sea” “Эхо”

4 A singer

A dancer

A postman I like to paint (to dance, to cook) “A sailor went to sea” “A sailor went to sea” “Catch a ball”

5 A cook

A cobbler

A baker My mother is a cook/ a baker “Profes-sion” “A sailor went to sea”

6-10 Повторение изученной лексики в игровой форме.

Заучивание стихотворения “A sailor went to sea”.

Просмотр презентации по теме.

Проверка знания профессий и выдача шуточных дипломов.

Список используемой литературы:

1. Астафьева М. Д. Праздники для детей, изучающих английский язык. Сборник сценариев. – Москва, 2006

2. Биболетова М. З., Добрынина Н. В., Ленская Е. А. Английский с удовольствием-1. – Обнинск, 2010

3. Бонк Н. А. Английский для малышей. – Москва, 1996

4. Гурвич Е. М. Мы играем. Пособие по английскому языку для дошкольников. – Москва, 1999

5. Дзюина Е. В. Поурочные разработки по английскому языку. – Москва, 2007

6. Драгова А. М. Songbirds. Песни для детей на английском языке в 6 частях. – Москва 2009

7. Доля Г. Наррy English. – Москва 1992

8. Земченкова Т. В. Английский для дошкольников. Старшая и подготовительные группы. – Москва, 2008

9. Козина С. В. Праздники для дошкольников на английском языке. – Москва, 2008

10. Компанийцева Л. В. Английский с мамой. – Москва, 1992

11. Коти Т. Ю. Уроки английского для дошкольников. – Москва, 2000

12. Лосева С. Английский в рифмах. – Москва 1993

13. Лыкова Л. Л. Обучение английскому языку дошкольников и младших школьников. – Ярославль, 2006

14. Проничева Н. А. Английский язык с пеленок. – Москва 2010

15. Скультэ В. И. Английский для детей в двух частях. – Москва, 2009

16. Штайнепрайс М. В. Английский язык и дошкольник. – Москва, 2007

17. Шалаева Г. П. Английский для малюток. – Москва, 2009

Список аудиоматериалов и видеоматериалов:

1. Songbirds. Песни для детей на английском языке в 6 частях.

2. Beginning to read, write and speak. Фонетика под редакцией Ефимовой Р. Н.

3. Похищенный Санта-Клаус. Научитесь понимать английский язык. Автор Баум Л. Ф.

4. Kid’s ABC английский для дошкольников. Видеокурс.

5. Уроки тетушки Совы английский язык. Видеокурс.

6. Teddy's Train Паровозик Тедди - песенки, караоке.

7. Английский язык. Техника чтения. Методика Зайцева.

Дополнительные источники информации:

1. www.solnet.ee - портал для детей и любящих их взрослых (виртуальная школа).

2. www.englishforkids.ru - английский для детей (книги, статьи, рассказы, стихи, песни, игры, считалки).

3. www.ourkids.ru - английский язык для детей (игры, стихи, праздники, договорки).

Публикации по теме:

Календарное планирование «Папок–передвижек» по развитию речи дошкольников Сентябрь Темы: Выявление потребностей родителей по вопросам обучения детей дошкольного возраста основам грамоты - все возрастные группы.

Ссылки иностранный язык для малышей .

Автор публикации:
Программа по английскому языку для старшей и подготовительной группы
Опубликовано: 3 ноября 2013 в 13:49
+2Карма+ Голосовать

Юридическая информация: публикация «Программа по английскому языку для старшей и подготовительной группы» (включая файлы) размещена пользователем Мухина Марина (УИ 140723) на основе Пользовательского Соглашения МААМ. СМИ МААМ действует в соответствии со ст. 1253.1 ГК РФ. Используя МААМ принимаете Пользовательское Соглашение.

Расскажите коллегам и друзьям!
Поделитесь в сетях и мессенджерах:


Комментарии:
Всего комментариев: 2.
Для просмотра комментариев



РЕГИСТРИРУЙТЕСЬ!
Используя МААМ принимаете Cоглашение и ОД