Лучший педагог года

Конспект ООД по развитию речи в старшей группе «Животные в башкирских народных сказках»

Кагирова Флуза
Конспект ООД по развитию речи в старшей группе «Животные в башкирских народных сказках»

Тугай башлангыч мэктэп

- балалар бакчасы тэрбиячесе

Кагирова Флузэ Зиннур кызынын

телмэр устеру дэресендэ

«Башкорт халык экият хайваннар»

темасына уткэрелгэн

Т рбияче: йдегез, без сезнен бел н "Х ерле ирт уенын уйнап алыйк",

-Х ерле ирт к зл рем (к зл рне сыйпау). Уяндыгызмы? (биноколь кебек ясыйбыз).

Х ерле ирт колакларым (колакларны сыйпау). Уяндыгызмы? (кул очларын колакларга кую).

-Х ерле ирт кулларым (кулларны сыйпау). Уяндыгызмы (кул чабу).

-Х ерле ирт аякларым (аякларны сыйпау). Уяндыгызмы? (аяклар белен тыпырдау).

Публикация «Конспект ООД по развитию речи в старшей группе „Животные в башкирских народных сказках“» размещена в разделах

-Х ерле ирт кояш, мин уяндым (башны бераз к т реп, елмаю).

Мен безне х зер к ефл ребез д к т релеп китте.

йд гез балалар кояшны да уятыйк эле.

Берг. Уен: "Кояш, чык, чык

Майлы ботка бирермен,

Тати кашык бирермен.

Майлы ботка казанда,

Т ти кашык базарда.

ти китте базарга

Тати кашык алырга

Т ти кашык саф алтын

Кир кми безг салкын.

Т рбияче: Балалар, б ген безне кият йомгагы с ях тк алып барачак.

Ул шулай ук сезне тапкырлылыгызны, зир клелегезне сынап карар чен терле сораулар зерл п китерг н.

г р сез шул сорауларга тулы, д рес авап бир сез ик н, ул сезг я а кият

к рс т ч к.

- йд гез, балалар, кият йомгагы артыннан юлга чыгыйк (Йомгакны тэгэрэтэбез).

Т рбияче: Юлда барганда "Син кем?"уенын уйныйк. Мин башлап жибэрэм.

-Син кем?

-Минем исемем Самира.

Сина нич яшь?

-Минэ алты яшь.

(3-4 бала бел н уйнала).

-Балалар!Кайда алып килде безне кият йомгагы?.

Балалар: Урманга

Т рбияче: -Д рес йт сез. Балалар игтибар бел н карагыз эле урманга. ле безнен нинди ел мизгеле?

Балалар-Яз мизгеле.

Т рбияче: -Дерес, эле ирт яз.

-Агачларнын яфраклары бармы?

Балалар: -Юк

Т рбияче: -Э н рс л ре бар?

- йе б рел ре,

Т рбияче: Ты лап карыйк эле,

урманда кошлар тавышы ишетел ме?

Балалар: Юк, ишетелми. Урман тып-тып.

Т рбияче: Кайда булды ик н кошлар?

Балалар: -Коз жылы якларга очып китк нн р, эле кайтып житм г нн р. Балалар, без яз турында жыр бел без, йд гез жырлап алыйк.

( Жыр: Яз кил)

Т рбияче -Афарин, балалар.

йд гез эле берг л п иск т шерик, урманда нинди ж нлекл р яши?.

Балалар: «Аю, б ре, толке, куян, керпе, тиен йомран, боланнар.

Т рбияче:-Бик к п ж нлекл рне исемн рен бел сез ик н. Безг б л к итеп, кият йомгагы аларны с р тл рен т шереп алып килг н. Нинди матурлар алар!. Мен шул ж нлекл рне берсе зе турында болай ди: "Мине барысы да куркак ди. Минн н барысы да к л л р. Колакларым бигер к озын шул минем.

Толке аркасында шулай килеп чыкты". йтегез эле балалар, бу нинди ж нлек?

Балалар: -Куян.

Т рбияче: -Дорес йт сез, афарин балалар. Безне Оксана куян турында бик матур шигырь белэ.

Оксана: Танышыйк, мин куян

Урман эченд оям.

Бары тик оямда гына

земне батыр тоям.

Без сезне бел н куян турында жыр да бел без. йд гез ле берг л п жырлап алыйк.

Жыр"Ак куян"

- икенче ж нлек зе турында болай ди. "Мин бик т мле ашарга яратам. Кыек астындагы бер батман майны урлап ашар чен ш п х йл уйлап таптым. Шуны чен д мине х йл к р дил р бит? "Нинди жанлекне с зл ре ик н?

Балалар -Толкенен

Т рбияче -Бигер к зир ксез ик н балалар

Телке турында шунди м каль да бар: " р бер т лке з койрыгын мактар".

-Тагы да бер ж нлек узе турында болай ди: "Мине барысы да усал ди. Миннэн барысы да куркалар.

Чонки мин кэзэнен жырын отып алып, "ул ойда юк чакта,шул жырны жырлап, аны б р сл ре янына кереп, аларны берэм- берэм тотып ашап бетердем" Нинди явыз шулай ди ул балалар?

Балалар: -Буре,

Т рбияче: Дорес, балалар. Бу усал буре.

- х зер тагын бер ж нлекне с зен ты лыйк.

"Элек минем койырагым толкенеке кебек матур, зур, кабарып тора иде. Бал яратуым аркасында, шундый матур койырыгымнан калдым бит мин. "

Балалар: -Аю.

Т рбияче: -Дорес йт сез, бу аю.

Т рбияче: -Балалар, сез сорауларга дорес жавап бирдегез. х зер эз ген ял итеп алыйк.

1. Кубэлэк леп-леп очты.

2. Агачлар жилг тирб лдел р.

3. Куяннар сикерештел р.

4. Йомраннар й герештел р.

Т рбияче: Мен ял итеп т алдык. Х зер кият йомгагынын тагын бер соравын тынлыйк. Ул безг "Эш табылды" киятен алып килг н, тик анда кайсы бер мл не, нинди ж нлек, кош-корт йт ен онытып язмаган да куйган. йд гез, шул эшне без берг л п эшлик. Игтибар бел н тынлагыз. киятне укыйм. " Борын-борын заманда ж нлекл р бер йорт хужасына кил л р д : Хужа! Безг эш бир!-дил р. Ч нки алар тик й реп арып бетк нн р имеш.

- сез н рс эшли бел сез?-дип сорый кеше.

-Мин сабан с р м, й к ташыйм,-ди, кем, балалар?

Балалар: -Ат

-Мин сот бир м,-ди

-Сыер

-Мин й н бир м,-ди

-Сарык

-Мин йомырка салырмын, ди

-Тавык

-Мин ойне саклармын,ди

-эт

мин тычкан тотырмын,-ди

-Песи.

-Ярый, мин сезг эш бир м,ди кеше

- безне иртэ бел н эшка кем уятыр?

- дип сорый ж нлекл р

-Мин уятырмын!-дип кычкырып жиб рг н,-ди

-Этэч.

Т рбияче:-Ничек уята т ч?

Балалар:-Кикрикук-кикрик к.

Т рбияче:-Афарин, балалар.

Шулай итеп аларнын барсына да эш табылган.

Хайваннар кешел рг файда китер башлаган.

йд гез ле ж нлекл р кебек сол йшен карыйк

-Сыер ничек с йл ш?

Балалар:-му-му

Т рбияче:- бозау?

Балалар: -ме - ме

Т рбияче: Балалар, мина сыер, бозау, сарык, к л р кебек сагыз чайнап к рс тегез эле.

(Балалар ч йн х р к тен к рс т л р)

Т рбияче: бозау ничек сот имэ? (иреннар белэн курсэтэбез).

-Ат ничек пышкыра?

-фыр-фыр (иренн рне дерелтэтэбез)

-Ат ничек чаба (балалар ат чабкан тавышны курсэтэ).

(Ишек кагалар). киятче смэ эби керэ. Кулына экият йомгагы тотып алган.

Исэнмесез, балалар?

Исэнмесез

кият ты ларга яратучы балалар монда жыелган мы?

-Монда

- сма эби. Эле ч й эчергэ й ресэм, кият йомгагы тэг р п килде д :" би балалар бакчасында экият кичэсе бара.

Шунда барып матур экият с йл п кил эле,-ди

-Сойлим-сойлим.

Татар халкыны (ч кыз киятен с хн л штереп к рс т л р.

Т рбияче: -Экият охшадымы, балалар? киятне уйнап к рс тк н укучы апаларга рахм т йтик.

- хазер, "К рс т ле, ск нем" уенын уйнап алыйк.

-Афарин, балалар. йд гез табышмак йтешеп алыйк.

Боз м кар эреде

Сулар й герде

Бу кайсы вакыт?

Я, йтеп kapa? (яз)

2. Жаэн ссоры кышын ак

Ана шулай яхшырак. (куян)

3. Кешенен дусты

йне сакчысы. (эт)

4. зе мыеклы, тычкан тота

Тотсан эле тырнаша. (песи)

Т рбияче: Бик зир ксез ик н, балалар!

Шуны бел н безнен кият иленд с ях тебез т мам. кият иле бик зур м бай. Шуна да без сезне бел н киятл р тынларга яратабыз. кият иленд ге ж нлекл р, хайваннар, кош-кортлар охшадымы сезг? кият йомгагы да сезне бик яратты:"Бик зир к, акыллы талантлы балалар ик н"-ди. Д рест тырышып эшл г н чен барыгызга да зур р хм т!

Публикации по теме:

Фотоотчёт о занятии по рисованию в старшей группе «Петушок в русских народных сказках»Фотоотчёт о занятии по рисованию в старшей группе «Петушок в русских народных сказках» С красочным и причудливым миром русской народной сказки каждый встречается ещё в раннем детстве и не расстаётся с ним никогда. Русские.

Конспект интегрированной НОД по развитию речи в средней группе «Домашние животные» Цель: Обобщение и систематизация знаний о домашних животных и их особенностях. Задачи: Образовательные: - уточнить представление детей о.

Конспект НОД по развитию речи «Дикие животные» в средней группеКонспект НОД по развитию речи «Дикие животные» в средней группе Цель: расширение представления о диких животных. Задачи: Образовательные: использовать в речи предлоги и описательные прилагательные;.

Конспект НОД по развитию речи в средней группе «Дикие животные» Цель: Расширение словарного запаса и закрепление знаний названий диких животных у дошкольников. Задачи: 1. Закрепление в речи названий диких.

Конспект НОД по развитию речи в средней группе по теме «Дикие животные»Конспект НОД по развитию речи в средней группе по теме «Дикие животные» Цель: Расширять представления об образе жизни диких животных. Обогащать словарь: названиями диких животных, их детенышей; жилищ; характерных.

Конспект НОД по развитию речи в старшей группе на тему «Дикие животные» Конспект НОД по речевому развитию. Возрастная котегория: 5-6 лет Тема:«Дикие животные» Образовательная область: речевое развитие. Цель:.

Библиотека изображений:
Автор публикации:
Конспект ООД по развитию речи в старшей группе «Животные в башкирских народных сказках»
Опубликовано: 9 января 2024 в 19:10
+6Карма+ Голосовать
Расскажите коллегам и друзьям!
Комментарии:
Всего комментариев: 1.
Для просмотра комментариев
Популярное из нового
5 мая. Праздник имени Правды. Передвижка «Детская ложь»

5 мая 1912 года вышел первый номер газеты «Правда» – издания, ставшего символом целой эпохи. В Советском Союзе эта дата отмечалась как День печати.

4 мая. День чествования городов-героев. Передвижка «Города-герои»

 В преддверии 9 мая мы чествуем города-герои, проявившие массовый героизм и мужество в ходе Великой Отечественной войны. Расскажите детям о подвиге и доблести их предков!


Горячие темочки



РЕГИСТРИРУЙТЕСЬ!
Используя МААМ принимаете Cоглашение и ОД